1/4/09

2 D’ABRIL, DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL

2 D’ABRIL,
DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL
Com cada any des de 1965, el dia 2 d’abril, l’IBBY (International Board on Books for Young People) celebra el Dia Internacional del Llibre Infantil, un dia que, a més de servir per fer arribar l’amor pels llibres als més menuts, es commemora el naixement del popular escriptor danès Hans Christian Andersen.
Cada any un país membre d’aquesta organització és l’encarregat de crear el cartell anunciador i de convidar un autor important per escriure un missatge adreçat a tots els xiquets i xiquetes del món.
Aquest any 2009, el país encàrregat ha sigut Egipte. El cartell seleccionat, l’ha creat l’artista gràfic Hani D. El-Masri i el missatge és “I am the world” (Jo sóc el món), que reproduïm a continuació:


Jo sóc el món
Jo sóc el món, i el món sóc jo,
perquè a través dels meus llibres
puc ser tot el que vull ser.

Paraules i dibuixos, prosa i poesia
em porten a llocs que són propers
i alhora llunyans.

A la terra dels sultans i de l’or,
mil històries que arriben al cor
de genis de llànties meravelloses,
catifes voladores, ogresses i Sindbads,
li conten els seus secrets a Xarazad.

Jo, amb cada mot de cada full de paper,
viatge lluny a través de l’espai i del temps.
I, damunt de les ales de la fantasia,
per terra i mar el meu esperit fa travessia.

Com més llig, més comprenc
que jo amb el meu llibre sempre estaré
en la més bona de les companyies.

Clica aquí per descarregar el manifets en altres llengües.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada